Bewust Westerkwartier Noordenveld van start

REGIO

Bijna tien jaar geleden is het allereerste platform van Bewust in de Regio begonnen in Meppel. En eerlijk gezegd is het andersom gegaan: Bewust Meppel was het eerste goed draaiende platform dat als voorbeeld heeft gewerkt voor veel andere steden en regio’s.

In het noorden is daar op een later moment de overkoepelende naam Bewust in de Regio aan verbonden. De jongste loot aan de boom is nu Bewust Westerkwartier Noordenveld, een initiatief van Pieter Vlot uit Leek. Daarvoor laat hij zich adviseren door de coördinatoren van Bewust Meppel en Bewust Steenwijk, Janet van der Molen (links) en Willemijn van Schilfgaarde (rechts). Dit is ook de idee achter Bewust in de Regio: elkaar helpen en kennis delen. De website www.bewustwknv.nl is klaar om aanbieders en bezoekers van de website met elkaar in contact te brengen. Pieter: "De ondernemers die wij op het oog hebben werken aan het verhogen van welzijn: de geestelijke en lichamelijke gezondheid van mensen. Gezonde voeding, verschillende vormen van therapie, persoonlijke groei, verantwoorde producten én de zorg voor het milieu zijn hier onderdeel van. Je ziet heel vaak dat deze ondernemers niet voortdurend de publiciteit zoeken. Terwijl het daar juist om gaat: dat je je potentiële klanten constant laat zien dat je er bent en met gedrevenheid je vak uitoefent." "Met enig zoekwerk kwam ik uit op 320 ondernemers in dit gebied – en dan heb ik er zeker nog een aantal gemist. Met Bewust Westerkwartier Noordenveld krijg je als ondernemer een betaalbare promotiemogelijkheid: steeds een jaar lang reclame voor de prijs van een kleine advertentie."

Adverteren

Bewust biedt naar eigen zeggen verder goede vindbaarheid voor de zoekmachine, goedkoper adverteren door gezamenlijke inkoop van advertentieruimte in de bladen, gezamenlijke PR door beurzen, Praktijkroutes etc., training en netwerkmogelijkheden met collega’s, bekendheid: het netwerk heeft een sterke focus op lokaal ondernemen en gelooft in het belang daarvan voor de nabije toekomst, een eigen webpagina: ook voor de ondernemingen die geen eigen website hebben de agenda die online vindbaar is en op affiches verspreid wordt en meer kans op doorverwijzing door collega's De verschillende Bewust-sites zijn onderling verbonden, maar hebben een eigen gezicht en verantwoordelijkheid. Een voorbeeld van zo’n lokaal initiatief is de steun die we geven aan marathonloper Stefan Wendel uit Roden. Stefan heeft al eerder in de weekbladen gestaan met de sponsoractie die hij heeft gestart voor de bestrijding van het taboe op depressiviteit. De komende weken zullen in het teken staan van de werving van deelnemers aan Bewust Westerkwartier Noordenveld. Wie nu lid wordt – dat kan op de site - betaalt pas vanaf 1 januari 2017.

Auteur

ggeersing